pühapäev, november 29, 2009

ema teab :)


Kolisin ajutiselt Nõmmele kuna minu teises nooruses ema sõitis kaheks nädalaks Balile ja oli vaja kedagi kassile seltsiks ja ahjusid kütma.

Minu ema reisib palju, aga ei jäta kunagi midagi juhuse hooleks. Mul oli sisse kolides väikest viisi hirm kuna eelmine kord tegi ema enne reisile minekut umbes 20 kotletti, et lapsed (30 ja 31 aastat vanad) nälga ei jääks. Ma sõin tookord neid kotlette nädal aega ja palusin seekord ema jumala keeli, et ta ei teeks nii palju kotlette.

Ta ei teinudki. Tegi hoopis terve ahjukana ja suure potitäie riisi. Rääkimata sellest, et külmkapis oli veel praeliha ja liuatäis heeringat ja üleüldse oleks kogu majas leiduva söögikraamiga võinud kõik Tallinna kodutud üle talve ära toita.

Lisaks oli leivakasti peal pakike kirjaga „Partide sai”. Siinkohal olgu öeldud, et me ei pea Nõmmel parte – lihtsalt ema oli mõelnud ka selle peale, et metspardid nälga ei jääks :) Tänase päeva seisuga on sai partideni toimetatud.

Nagu tavaliselt, oli ka seekord lastele jäetud 2 lehekülge instruktsioone, kuidas majapidamisega toime tulla. Seal oli kirjas, mis kuupäevadel on vaja lilli kasta (väidetavalt me eelmine kord olime mingi tääkliilia peaaegu välja suretanud) ja et kassile on vaja süüa anda. Ja veel palju tarkust, näiteks ahjude kütmise kohta.

Kui ta enne ärasõitu üritas mulle telefoni teel ahjudest rääkida, siis ma katkestasin teda kärsitult: „Jaa jaa jaa, ma olen pool elu neid ahjusid kütnud!”

Viis minutit pärast tiku tõmbamist seisis see 30-aastane kõiketeadev tütar esikus jaluli tooli otsas, tuba paksu suitsu täis, korteri uks ristseliti lahti ja üritas kõrvulukustavalt lõugavat suitsuandurit laest alla kiskuda. Ta nimelt oli jätnud lugemata rohelise markeriga esile toodud osa instruktsioonide lehel, kus oli kirjas, et siibrid on lahti.

Ema juhtnööre ei maksa alahinnata, emad teavad värki :)